Visits: 58
اين آموزشگاه بصورت بسيار علمي و تخصصي فعاليت مي كند. برنامه هاي آموزشي و روشها و فنون تدريس در مدرسه دانش آرا توسط يك تيم متخصص از اساتيد برجسته ودانشجويان رشته تكنولوژي آموزشي دانشگاه علامه تدوين و اجرا مي شود. اما در مدارس حضوري تمام فرايند آموزش و بعضا حتي محتواي آموزشي توسط يك شخص كه عمدتا معلم مربوطه است تهيه و اجرا مي شود. بنا بر اين امكان اينكه فرايند آموزش در اين مدرسه داراي ضعف باشد بسيار كمتراست.
در مدرسه دانش آرا هر دو هفته یک بار از مطالب تدریس شده دو هفته قبل آزمونهای آنلاین در سطح کنکور برگزار می شود. این آزمونها رایگان بوده و به واسطه آنلاین بودن وقت زیادی از دانش آموزان را نخواهد گرفت. ضمن اینکه شرکت در این آزمونها باعث می شود که دانش آموزان از کلاسهای کنکور پر هزینه که در موسسات آموزشی آزاد برگزار می شود بی نیاز شوند.
يكي از ويژگيهاي مثبت اين مدرسه عدم محدوديت زمان و مكان در برگزاري كلاس است. به اين معني كه از هرمكاني كه به اينترنت دسترسي داشه باشيد حتي از طريق گوش موبايل مي توانيد در كلاس شركت كنيد. در كوه، جنگل، كنار دريا و در مسافرت. عدم محدوديت زمان هم به اين معني است اگر به هر دليلي در ساعت مقرر امكان حضور در كلاس را نداشته باشيد بعدا مي توانيد كل كلاس را بدون كم وكاست بصورت آفلاين مشاهده كنيد.
دانش آموزان و اوليا آنها مي توانند در حين برگزاري يك كلاس ، بواسطه دسترسي به اينترنت در غني كردن كلاس مشاركت داشته باشند. برخي از اوليا دانش آموزان داراي مدارك علمي در زمينه موضوع درس هستند كه مي توانند در حل مسايل و مشكلات لاينحل كلاس كمك حال معلم و ساير دانش آموزان باشند.
اوليا دانش آموزان كنترل بيشتري بر روي فرزند خود دارند چون براي حضور در كلاس نيازي به خروج از منزل ندارند. بنابر اين بسياري از آسيبهاي اجتماعي نيز كاهش خواهد يافت. چرا كه بسياري از آسيبهاي اجتماعي به خاطر ماهيت ويژه اي كه دارند پس از ورود دانش آموزان به دبيرستان گريبانگير آنها مي شوند.مانند: ارتباط با جنس مخالف – آشنايي با مواد مخدر ومشروبات الكلي و…
بسياري از عوامل مخل يادگيري كه در كلاس حضوري وجود دارد در اين كلاسها حذف شده است. مانند: عوامل محيطي چون سرما و گرما – افزايش يا كاهش نور و صدا – وجود دانش آموزان بي انگيزه – عوامل شخصي چون خواب آلودگي و خستگي – گرسنگي و تشنگي( به عنوان مثال دانش آموز در حين كلاس مي تواند صبحانه و قهوه ميل كند و در عين حال به مطالب درسي هم توجه كند) – اضطراب و استرس حضور در جمع – عوامل مربوط به معلم همچون وجود نقص عضو و تيك هاي رفتاري برخي از معلمين ،صداي ناخوشايند و يا برعكس صداي ضعيف و بساري از موارد ديگر.
آموزش در اين مدرسه بر اساس ميزان توانمندي دانش آموزان انجام مي گيرد. يعني دانش آموز محور است. به اين معني كه دانش آموز اجباري به يادگيري مطالب در همان ساعت محدود كلاس ندارد بلكه هر زماني از شبانه روز كه اراده نمايد و حس و حال يادگيري داشته باشد مي تواند اقدام به يادگيري نمايد.
يكي ديگر از دلايل بالا بودن كيفيت آموزش ، ذخيره شدن محتواي كلاس در سامانه است. چون اولا معلمان اين مدرسه بخاطر اينكه تدريس آنها توسط افراد زيادي رصد مي شود با توانايي بيشتر تدريس مي كنند و ثانيا كل محتواي كلاس هميشه در دسترس است. بنابر اين چنانچه دانش آموز در طول يك كلاس مطالب را متوجه نشود بارها و بارها مي تواند مطالب را مرور كند.
كاهش هزينه هاي اياب و ذهاب (سرويس)
دسترسي هميشگي به محتواي كلاسها (به علت ضبط شدن كل كلاس در سامانه)